Filmsoppa #6

aurora borealisI måndags skulle Bastis stått för värdskapet men hon blev opasslig och fryste in sin soppa till nästa vecka. Så jag tog på mej detta kära besvär och svängde ihop en gulasch och tycker väl knappast att denna klassiker behöver någon närmare presentation. Gör som du vill. Jag hade kvar en film från Lovefilm som jag ville se så Maria (som var enda gästen) fick hålla till godo med tecknat. Happy feet från 2006. Jag ÄLSKAR tecknat och längtar till att få se den nya Up när den kommer ut på dvd. Men tillbaka till Happy feet som inte var en riktig höjdare tyvärr. Lite krystad historia och inte särdeles orginell. Mumbles steppande var otydlig men de stora massdansscenerna var ganska fantastiska liksom låtvalen och sången. Två filmer i rad har nu handlat om Aurora Borealis som jag har haft den stora lyckan att se två gånger i mitt liv. Men det var ju väldigt långt norrut, Kalix och Björkliden. Snacka om MOMENTS!

Etiketter:

Kommentera

