Ett brev inför 2009

Sam Abiman

Nyaste släktingen Sam från Sri Lanka till Göteborg.

Ännu ett jordeår har slutit sin cirkel (ja ja imorgon då). Ur radion strömmar nostalgisk musik. Dags att se tillbaka och framåt. Vad kommer jag då ihåg från året? Gotlandspremiären var en höjdare som jag hoppas får en repris. Svårt att fatta förrän man varit på plats hur häftigt där är. En anledningen till resan var att Fanny jobbade där med Sarah och det var en smärre chock att se dem i sitt värsta party-mode ”livin´ the dreeeam”. Men roligt var det. Ni som är med på Facebook vet! En annan minnevärd händelse var Alex 30-årsdag/fest. Att se hans lycka över fotbollsresan som kompisarna samlat till var obetalbart! Ja, barnen är ju en källa till alla möjliga känslor och just i år har det hänt en massa positiva saker. Fanny och Max har påbörjat roliga utbildningar och Alex har beslutat sig för att lämna cafeet och söka nya vägar. Mina små barnbarn ska börja nya året i Stockholm. Det känns lite oroligt men jag har förtröstan att det ska bli roligt för dem och så får man ännu en anledning att åka upp till vår vackra huvudstad. För mej är det idag sista dagen på gamla jobbet. Efter nyår har jag ett ganska långt vikariat på 1177 (ja vad är det?) och jag ska INTE svara i telefonen.  Det känns underbart att efter mer än åtta år få lite nya vyer. Det är ju inte så himla lätt att hitta nya jobb såhär dags i livet. Jag är mycket tacksam. Som jag tror jag sa förra året skulle det vara roligt att få tillbaka svar från er för vi har ju verkligen inte sett för mycket av varann detta året heller. Vet inte hur ni känner men jag är förändrad på det sociala planet. Och så ska det kanske vara.Känns mest stort och otympligt att till och med tänka på att ordna en get-togehter av nåt slag. Så de träffar som ändå blivit av känns som små juveler att bevara. Speciellt Ester o Björns fantastiska idé med afterwork i hemmet. Jag ska erkänna att jag var litta skeptisk då jag hörde det först, men SÅ trevligt det varit. 

Om vi ser framåt då. Ja fler fredagsträffar fick vi ju nyss besked att det blir. 28 mars blir det Dylan på arenan. Jag hoppas det blir roligare än Santanakonserten i somras. Speciellt som man blir så lärd via Mats Wemans blogg. Fast först ska vi ju skida nerför backen i Italien Det känns underbart. Under våren ska jag gå vidare i Yogavärlden och utbilda mej i steg 2 som ska vara för de mer avancerade utövarna. Drömmen om en trädgård behåller jag ett tag till inuti men jag övar vidare i kolonien och i Bertils lilla plätt. Mina önskningar är hälsa och glädje o gemenskap och sånt som vi alla värdesätter. Om det inte blir så, så tillför det kanske en ny dimension till livet ändå. KÄRLEK!

Etiketter: ,

2 svar to “Ett brev inför 2009”

  1. Weman Says:

    Tack, snälla Soffie. Kul att du läser och att du lär. Gör det lättare att låta det bli en fortsättning efter nyår.

    Också kul att se hur du ser livet från den ljusa sidan. Hur umbäranden blir till fördelar.

    Många fler borde betrakta livet från den våningen.

    Åsså blir jag förstås nyfiken på vad i hela friden 1177 är för nåt…

    Kram & Gott Nytt År,

    Mats

  2. Mats Says:

    Underbart att få allt sammanfattat så här. Nyår är kanske eftertankens tid och inte alls som Dean Martin sa: Amatörernas afton. (Vilket kanske återstår att bevisa)

Kommentera

