Sju sanningar

Mats utmanade mej. Jag som nästan aldrig fyller på. Det var kul att få en anledning. Nästan ett ”Moment””

  1. Jag kallar mej skeptiker. Tar mej rätten att tvivla på vad som sägs om jag inte känner att detta något är grundat på annat än den andres utsago. Känner jag tvivel så kräver jag mer än ”jag VET att…”. Detta gör att jag nog kan uppfattas som en besserwisser. Men jag framhärdar. Vill bli övertygad.
  2. Pengar är en jobbig sak. Nästan lika svårt som att räkna kalorier. De bara slinker mellan fingrarna (och kalorierna in i munnen). Läste någonstans att det är vi Skyttar som försäkringsbolagen bävar mest för. Vad ska man tro?
  3. Sen flera år tillbaka tittar jag inte på nyheterna på teve. Läser ingen vettig dagstidning (läs Sydsvenskan). Trots detta upplever jag att jag har bra koll på senaste nytt. Ibland får jag konsultera Bertil som är hängiven Aftonbladet så han kan reda ut begreppen i senaste härvan. Vaknar varje morgon till ekot men avskyr att veta att nattens bomdåd i Långtbortistan krävde nitton dödsoffer.
  4. När jag är som allra lyckligast befinner jag mej i skogen och skördar hallon, svamp, smultron, blåbär, björnbär. Sen kommer känslan tilbaka när man öppnar den där burken med drottningsylt till julens ris á la malta eller steker sig en macka med svamp i gråaste januari.
  5. Jag är ledsen för att jag saknar engagemang. Världen är full av uppgifter för oss alla att bidra till en bättre värld. Men jag hittar inte rätt. Är med i klubben Ett skräp om dagen men det är väl inte så mycket att skryta om.
  6. Jag klarar inte längre att sitta i möten. I alla fall inte de vi har på mitt jobb. Hela dagar utan att yttra ett ord knappt. Jag skolkar så ofta jag kan.
  7. Jag vet inte vad kärlek är… Men älskar ändå!

Reglerna för utmaningen ser ut så här:

Länka till den som utmanat dig

Berätta sju sanningar om dig själv

Utmana sju personer

Lämna ett meddelande till dem du utmanar.

Jag känner inte så många bloggare men skickar till Viktor Banke

2 svar to “Sju sanningar”

  1. Mats Says:

    Tack Soffie!

    Den här leken blir lite annorlunda när man känner personen och jag tror att du behöver justera din självbild när det gäller din brist på engagemang.

    Kanske inte det där pompösa sjuttitalstrumpetandet – men jag vet vilken kraft du har!

    Dessutom ifrågasätter jag din sjunde sanning.
    Du vet vad kärlek är – åtminstone till en god sås…

  2. Mats Says:

    Tänk att det ska behövas sådana här utmaningar för att vi ska träffas!

    Nu är du utmanad igen! Kolla min blogg!

Kommentera

